Vandaag heb ik Raymond Bresser te gast.
Geboren en getogen in Deventer, voelt Raymond zich na zijn eerste studie aangetrokken tot de vastgoed. Hij besluit aan Hogeschool Wittenberg Vastgoed te studeren en is uiteindelijk de enige in zijn jaar die in deze sector aan de slag gaat. Hierna doet hij bij diverse kantoren ervaring op en maakt hij zelfs een uitstapje naar een bank waar hij het fijne van bijzonder beheer leert. Deze ervaringen leiden uiteindelijk in 2020 tot het opzetten van zijn eigen kantoor - Binnen Makelaars - waarin hij al zijn ideeën volledig kan uiten. Zoals hij zelf zegt: je hebt makelaars en je hebt Binnen. Of het nu zijn diensten, zijn branding, zijn sociale media of zijn manier van omgaan met klanten is, het is in ieder geval helemaal Raymond en helemaal Binnen.
Benieuwd hoe je sneller en efficiënter taxaties kan doen?
Hoe je door mensen gratis te helpen meer betalende klanten krijgt?
Hoe je jezelf kan onderscheiden van andere makelaars?
Hoe je het digitale met het persoonlijke kan combineren?
Waarom elke makelaar, in loondienst of niet, zijn of haar eigen bedrijf is?
Dit en meer in deze aflevering met Raymond Bresser.
Tijdstempels
00:00 Introductie
01:35 Hoe Raymond in de vastgoed terecht is gekomen
06:58 Waarom Raymond een paar jaar bij een bank werkte
09:10 Overwoog Raymond al eerder om voor zichzelf te beginnen?
10:55 Wat gaf Raymond het gevoel dat hij voor zichzelf kon beginnen
14:55 Hoe Raymond zijn eerste klant kreeg
15:50 Waarom Binnen Makelaars als klein kantoor meerdere diensten aanbiedt
18:30 Mensen kiezen voor de persoon, niet voor het kantoor
20:06 Hoe Raymond zichzelf blijft doorontwikkelen
23:15 Uitstekende branding - hoe en wat
26:05 Sociale media - hoe en wat
26:58 Website en copywriting
28:30 Aanbevolen marketingbedrijf en webdesigner
30:10 Een zoekformulier op je website: waard of niet?
32:40 Datacursus met Frank Schoones
35:10 Groeiambities van Binnen Makelaars
38:05 Taxatie-app Provadie: waard of niet?
39:45 Nadeel van Provadie
40:45 Advies voor een startende makelaar
42:50 Stokje doorgeven - Frank Schoones
43:25 Contact en afsluiting
Genoemde personen/bedrijven
Marketingbureau: Frescon
Designer: Robin Broekhuis
Copywriter: Paul van Nieuwenburg